Freitag, 17. Oktober 2014

The Gimuy Walubarra Yidinyi People



Vor langer, langer Zeit, so erzählen die Geschichten des Volkes der Gimuy Walubarra Yidinyi, dass das Land sich zurückzog bis an das Ende der Klippen und das Ende der Klippen war die See. Eines Tages ging ein Jäger mit seinen beiden Frauen zum Fischen, um Nahrung für sein Volk zu holen, aber er hatte kein Glück und fing keinen Fisch.

Auf dem Grund des Ozeans sah er einen Fisch, aber dieser Fisch war ein heiliger Fisch. Er wusste das dieser Fisch heilig war, aber er war hungrig und auch seine Familie. Er warf seinen Speer in das Wasser und er traf den Fisch. Der Fisch schlug auf das Wasser das es hoch aufspritzte. Er war sehr böse das jemand versuchte ihn zu töten, er bäumte sich auf und der Speer brach ab und ein Stück blieb in seinem Schwanz hängen. Als er auf das Wasser Schlug machte er die See rau und das Wasser fing an zu steigen und er versuchte, den Jäger zu erwischen, der versucht hatte ihn zu töten.

Der Jäger wich zurück auf die Klippen und lief zurück. Die See versuchte ihn und seine Frauen zu erreichen. Sie kletterten auf einen Berg mit der Hilfe seiner Leute und des Geschichtenerzählers Dumarri.

Sie erhitzten Felsbrocken und warfen die Heissen Brocken in die See, damit das Wasser aufhöre weiter zu steigen.

Die Felsbrocken sind heute immer noch im Meer zu sehen und heissen Das Great Barrier Reef.
Der heilige Fisch hat immer noch den Speer in seinem Schwanz und heisst heute Rochen. Er bewahrt die Gesetze des Meeres. Die See ist immer noch dort wo sie vor tausenden von Jahren aufgehalten wurde: in der Bucht von Cairns.

Der erste Tag in Cairns:
The Couple with Koala Pavlova at Cairns Wildlife Dome

View from our balcony at the Casino and Pullman Hotel

Our Hotel - The Pacific International - 8th floor

They serve great Capuccinos here

Walking the tree walk

The Cairns version of a Magpie

The Cairns Bay at low tide

The Lagoon

Cairns boardwalk

Another beautiful little bird

Pavlova - the Koala

Sculpture made by indigenous people

Cairns Harbour

Reef Cruises - We do this on Tuesday

Wish you were here - great singer

Gila performing ZUMBA

Gila getting her hat


Long time ago back in Storytime Gimuy Walaburra Yidinji people tell that the land went all the way out to the cliffs edge, and at the cliffs edge was the sea. One day a hunter went fishing for his people with his two wives, but he was unlucky, as he could not catch any fish,

At the bottom of the ocean he saw a fish, but this was a sacred fish. He knew it was a sacred fish but he was hungry and his family would be hungry too. He threw his spear in the water and it hit the story fish,The sacred fish splashed around.He was very angry to know that someone would try to kill him so he splashed and the spear broke off in his tail. As he splashed he made the whole sea rough and he caused it to rise, trying to catch the hunter who speared him.

The hunter went back to the cliff and started to run.Back on land the seas chased him and his wives. They climbed to the top of the mountain with help from his people and their Storytime legend Dumarri.

They heated up rocks and threw hot rocks into the sea trying to stop it from rising.

The rocks are still out there in the ocean known to us todays as The Great Barrier Reef. Tge sacred fish has still the spear stuck in his tail.This one we know as Stingray. He keeps the law of the sea.

The sea still remains where it stopped all those thousands of years ago in the Bay of Cairns.

Refwer to the pictures of our first day in Cairns

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen